gototopgototop

საქართველოს საპატრიარქო,  გორისა და ატენის ეპარქია.

ა(ა)იპ ღირსი მამა გიორგი მთაწმინდელის გორის გიმნაზია

 

2012-2013 სასწავლო წლის

 

სასწავლო გეგმა

 

 

გიმნაზიის სასწავლო გეგმის დანიშნულებაა:

  1. ა(ა)იპ ღირსი მამა გიორგი მთაწმინდელის გორის გიმნაზიის პრიორიტეტების გათვალისწინებით, გიმნაზიისთვის დააზუსტოს ეროვნულ სასწავლო გეგმაში მოცემული საათობრივი დატვირთვა;

b)  განსაზღვროს დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურება;

g) დაგეგმოს საგიმნაზიო-საგანმანათლებლო ღონისძიებები.

 

გიმნაზიის სასწავლო გეგმის ნაწილებია:

  • გიმნაზიის მისია;
  • ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული დამატებითი საგანმანათლებლო მომსახურების ჩამონათვალი და აღწერილობა;
  • ეროვნული სასწავლო გეგმით გაუთვალისწინებელი დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურების ჩამონათვალი და აღწერილობა;
  • გიმნაზიის საათობრივი ბადე;
  • სასწავლო მასალის ჩამონათვალი საფეხურებისა და საგნების შესაბამისად, მათ შორის გრიფმინიჭებული საგიმნაზიო სახელმძღვანელოების ნუსხა კლასების/დონეებისა და საგნების მიხედვით;
  • ესგ-ზე დაყრდნობით შემუშავებული ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის.
  • მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასების წესები (გაცდენილი შემაჯამებელი დავალებების აღდგენის ვადები და პირობები, საშემოდგომო გამოცდების ჩატარების პირობები, მინიმალური ბარიერი, რომელიც მოეთხოვება მოსწავლეს იმისათვის, რომ კლასიდან კლასში გადავიდეს, მინიმალური ბარიერი, რომლის გადალახვაც მოეთხოვება მოსწავლეს იმისათვის, რომ საგანი დაძლეულად ჩაეთვალოს, გაცდენილი მასალის აღდგენის წესი,  სასწავლო წლის დამამთავრებელი გამოცდების განსაზღვრა, გიმნაზიის სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული დამატებითი სავალდებულო საგნების შეფასების პრინციპები;
  • სადამრიგებლო პროგრამა;
  • გაკვეთილების ცხრილი (დანართი).

 

 

ა(ა)იპ ღირსი მამა გიორგი მთაწმინდელის გორის გიმნაზიის მისია

 

 

ა(ა)იპ ღირსი მამა გიორგი მთაწმინდელის გორის გიმნაზია არის საქართველოს საპატრიარქოს მიერ დაფუძნებული ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება, რომელიც ემსახურება ბავშვების ქრისტიანული ზნეობით აღზრდასა და მათთვის საფუძვლიანი განათლების მიცემას. აღსაზრდელებს გიმნაზია სთავაზობს თანამედროვე მოთხოვნების შესაბამისად აღჭურვილ უსაფრთხო სასაწავლო პირობებს, მაღალი კვალიფიკაციის მქონე პადაგოგიურ კოლექტივს, ყურადღებიან და მზრუნველ გარემოს, ჯანსაღი სულიერი და ფიზიკური განვითარების შესაძლებლობებს, ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ფასეულობების ზიარებას, რაც მიიღწევა თანამშრომელთა პირადი მაგალითით, მოძღვართან ურთიერთობით, საგიმნაზიო სასწავლო პროგრამებით, თანამედროვე სასწავლო პროექტებით, შიდა საგიმნაზიო და გიმნაზიის  გარე ღონისძიებებით, მოსწავლის ოჯახთან თანამშრომლობით, მსგავსი მიზნების მქონე დაწესებულებებთან ურთიერთობით, რათა გიმნაზიის კურსდამთავრებულმა მიღებული ცოდნა და აღზრდა გამოიყენოს სამოქალაქო საზოგადოებაში, უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებებში, ოჯახში, პირად ცხოვრებაში, სამსახურში, საერთაშორისო ურთიერთობებში ქვეყნის ინტერესების საკეთილდღეოდ.

 


ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული და გაუთვალისწინებელი დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურების

ჩამონათვალი და აღწერა

გიმნაზია თავის მოსწავლეებს სთავაზობს ეროვნული სასწავლო გეგმით  გათვალისწინებულ და გაუთვალისწინებელ დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურებას.

მოსწავლეთა დამატებითი მომსახურება იწყება სასწავლო წლის  დასაწყისიდან. სწავლების ფორმებია: სავალდებულო საგაკვეთილო და წრეობრივი მეცადინეობა. აღნიშნული საგნებისა და წრეების მასწავლებლები  ინდივიდუალურად საზღვრავენ  სასწავლო კურსს, ადგენენ სასწავლო გეგმას და წარუდგენენ  დირექტორის მოადგილეს სასწავლო დარგში. მისი წარდგინებით სასწავლო გეგმას ამტკიცებს გიმნაზიის დირექტორი.

გიმნაზია მოსწავლეებს სთავაზობს ეროვნული სასწავლო გეგმით გაუთვალისწინებელი დამატებით სავალდებულო  საგნების: საღვთო სჯულისა და ძველი ქართული ენის სწავლებას.

დამატებით სავალდებულო საგნებზე  დასწრება სავალდებულოა კონკრეტული კლასის ყველა მოსწავლისათვის. თითოეული დამატებითი საგნისათვის გიმნაზიის მიერ შემუშავებულია სასწავლო გეგმა. გიმნაზიის სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული  დამატებითი სავალდებულო საგნების შეფასების პრინციპები განსაზღვრულია და აღნიშნულია გსგ-ს შეფასების პრინციპებში.

გიმნაზიის მისიიდან გამომდინარე მოსწავლეებს, პირველი კლასიდანვე, საშუალება აქვთ გიმნაზიის მოძღვართან საუბრის. მოძღვრის საათი შეტანილია საგაკვეთილო ცხრილში, ტარდება კვირაში ერთი საათი ჩვეულებრივ საგაკვეთილო ფორმატში. აღნიშნულ გაკვეთილზე არ წარმოებს მოსწავლეთა შეფასება.

დამატებითი სავალდებულო საგნის სასწავლო გეგმა მოიცავს:

ა) საგნის სწავლების მიზნებს (სადაც ჩამოყალიბებულია, თუ რა ცოდნის, უნარ-ჩვევებისა და დამოკიდებულებების შეძენას ითვალისწინებს ეს კურსი);

ბ) შეფასების პრინციპებს (ქულა, ჩათვლა);

გ) საჭირო საგანმანათლებლო რესურსების ჩამონათვალს;

გიმნაზია თავის მოსწავლეებს სთავაზობს დამატებით უფასო წრეებს: ლიტერატურულ-თეატრალურ,  ფერწერის, ხეზე კვეთის, სიმღერის, ხალხურ საკრავთა, ცეკვის, თექის დამუშავების.

დამატებით წრეებს მოსწავლეები სურვილის მიხედვით ირჩევენ. აღნიშნულ წრეთა ხელმძღვანელები სასწავლო წლის დასაწყისშივე ადგენენ მთელი წლის სამუშაო გეგმას. წრეებში ჩაბმული მოსწავლეები ქულებით არ ფასდებიან. წრეების  მეცადინეობებზე მოსწავლეთა  მიერ მიღებული ცოდნისა და საჭირო უნარ-ჩვევების  გამოვლენა და შეფასება ხდება გამოკითხვის, საჩვენებელი კონცერტების, გამოფენების, თეატრალური წარმოდგენების მეშვეობით.

დამატებითი სავალდებულო საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო საგნების საათების კონკრეტული ოდენობა განსაზღვრულია გსგ-ს საათობრივ ბადეში.  შედგენილია  მეცადინეობების ცხრილი.

გიმნაზიაში ასევე მუშაობს გახანგრძლივებული სწავლების ჯგუფი.

დამატებითი მომსახურების ძირითადი მიზანია ბავშვების თავისუფალი დროის სწორად ორგანიზება, ჭეშმარიტი ქრისტიანული ზნეობის მქონე, მრავალმხრივ განათლებული და განვითარებული პიროვნების ფორმირების ხელშეწყობა. შემოქმედებითი, მხატვრული ინტერესებისა და ესთეტიკური გემოვნების  ჩამოყალიბება-დახვეწა, შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების  გამოვლენა-გამომუშავება.

დამატებითი მომსახურების ამოცანაა გიმნაზიის მოსწავლეთა მასობრივი ჩაბმა  საქველმოქმედო და სასარგებლო შემეცნებით-გასართობ  საქმიანობაში, ზოგადი კულტურის დონის ამაღლება, საზოგადოებრივი ცხოვრების პროცესში მათი აქტიური მონაწილეობის ხელშეწყობა, ეროვნული  თვითშეგნების ამაღლება და სხვა.

გიმნაზიის დამატებითი მომსახურების  გადასინჯვა და საჭიროებისამებრ შესწორება ყოველწლიურად ხდება, ასევე შესაძლებელია სასწავლო  წლის განმავლობაში აღმოჩენილი ხარვეზების შესწორებაც.

 

 

 

  1. გიმნაზიის საათობრივი ბადე - დაწყებითი საფეხური

#

საგნის დასახელება

1

II

III

IV

V

VI

1

ქართული ენა და ლიტერატურა

7

7

6

6

5

5

2

ძველი ქართული ენა

1

1

3

რუსული ენა

3

2

2

4

ინგლისური/გერმანული* ენა

2

2

3

3

3*

3

5

ჩვენი საქართველო

3

3

6

სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება

0,5

7

ბუნებისმეტყველება

2

2

3

3

3

3

8

მათემატიკა

5

5

5

5

4

4

9

ისტ

0,5

2

2

10

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

2

2

2

2

2

11

მუსიკა

2

2

2

1

2

2

12

ცეკვა

1

13

სპორტი

1

1

1

1

1

1

14

საღვთო სჯული

1

1

1

1

1

15

მოძღვრის საათი

1

1

1

1

1

1

სულ საათების რაოდენობა კვირაში

22/22,5

23

27

27/27,5

30

30


  1. გიმნაზიის საათობრივი ბადე - საბაზო  საფეხური

#

საგნის დასახელება

VII

VIII

IX

1

ქართული ენა და ლიტერატურა

5

5

5

2

ძველი ქართული ენა

1

1

1

3

მათემატიკა

4

4

4

4

რუსული ენა

2

2

2

5

ინგლისური/გერმანული* ენა

3*

3

2

6

საქართველოს და მსოფლიო ისტორია

3

3

4

7

გეოგრაფია

2

2

2

8

სამოქალაქო განათლება

2

9

სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება

0/5

10

ბიოლოგია

3

2

2

11

ფიზიკა

2

3

12

ქიმია

2

2

13

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

2

1

1

14

მუსიკა

2

1

1

15

სპორტი

1

1

1

16

საღვთო სჯული

1

1

1

17

მოძღვრის საათი

1

1

1

სულ საათების რაოდენობა კვირაში

30

31

34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

გიმნაზიის საათობრივი ბადე - საშუალო საფეხური

#

საგნის დასახელება

X

XI

1

ქართული ენა და ლიტერატურა

5

5

2

ძველი ქართული ენა

1

1

3

მათემატიკა

5

5

4

რუსული ენა

2

2

5

ინგლისური/გერმანული* ენა

2

2*

6

საქართველოს და მსოფლიო ისტორია

2

3

7

გეოგრაფია

2

2

8

სამოქალაქო განათლება

2

9

ბიოლოგია

3

2

10

ფიზიკა

2

2

11

ქიმია

2

3

12

სპორტი

1

1

13

საღვთო სჯული

1

1

14

ხელოვნების ისტორია

2

2

15

მოძღვრის საათი

1

1

სულ საათების რაოდენობა კვირაში

33

32

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სასწავლო მასალის ჩამონათვალი საფეხურებისა და საგნების შესაბამისად,

მათ შორის გრიფმინიჭებული საგიმნაზიო სახელმძღვანელოების ნუსხა კლასების/დონეებისა და საგნების მიხედვით

გიმნაზიაში, მასწავლებელთა და მოსწავლეთათვის არსებობს მრავალფეროვანი საგანმანათლებლო რესურსი, რომელიც ხელს უწყობს სასწავლო პროცესის უკეთ წარმართვას. გიმნაზია უზრუნველყოფს არსებული საგანმანათლებლო რესურსის ხელმისაწვდომობას მოსწავლეებისა და მასწავლებლებისათვის. გიმნაზიაში შემუშავებულია და ცნობილია პედაგოგიური საზოგადოებისა და მოსწავლეთათვის სხვადასხვა საგანმანათლებლო რესურსით სარგებლობის წესები.

გიმნაზიაში არსებული საგანმანათლებლო რესურსი:

ა) გრიფმინიჭებული სასკოლო სახელმძღვანელოები (I-XI კლ.),

ბ) დამხმარე ლიტერატურა,

გ) საგანმანათლებლო ელექტრონული რესურსი,

დ) სხვადასხვა სახის თვალსაჩინოებები (რუკები, პლაკატები, მოდელები და სხვა.),

ე) საბუნებისმეტყველო დარგის ლაბორატორიული აღჭურვილობა,

ვ) მინი ლაბორატორიები,

ზ) კომპიუტერული ლაბორატორია ინტერნეტით,

თ) აუდიო-ვიდეო მოწყობილობები,

ი) აუდიო და ვიდეოთეკა (სასწავლო, შემეცნებითი),

კ) ინტერნეტ რესურსები;

ლ) მრავალფეროვანი წიგნადი ფონდი,

მ) გამოცდილება

 

 

გრიფმინიჭებული სახელმძღვანელოების ნუსხა

 დაწყებითი საფეხური

 

პირველი კლასი

 

საგანი

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ნ.მაღლაკელიძე,ე.მაღლაკელიძე  ც.ყურაშვილი, ნ.ღონღაძე

შპს მერიდიანი

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ჭელიძე (ქურჩიშვილი)

შპს ინტელექტი

ბუნებისმეტყველება

ლ.მიქიაშვილი, მ.ბლიაძე, რ.ახვლედიანი, დ.კერესელიძე, გ.კვანტალიანი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

მუსიკა

მ.ოთიაშვილი

საერთაშორისო ასოციაცია წყაროსთავლი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

ნ.მაჭარაშვილი, მ.მაჭარაშვილი, ნ.ჯაბუა, ნ.სილაგაძე

შპს მერიდიანი

ინგლისური

მერი ბოუენი,ლიზ ჰოკინგი   დ1

Macmillan Publishers LTD

 

 

 მეორე კლასი

 

საგანი

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ნ.მაღლაკელიძე,ე.მაღლაკელიძე  ც.ყურაშვილი, ნ.ღონღაძე

შპს მერიდიანი

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ჭელიძე (ქურჩიშვილი)

შპს ინტელექტი

ბუნებისმეტყველება

ლ.მიქიაშვილი, მ.ბლიაძე, რ.ახვლედიანი, დ.კერესელიძე, გ.კვანტალიანი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

მუსიკა

მ.ოთიაშვილი

საერთაშორისო ასოციაცია წყაროსთავლი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

ნ.მაჭარაშვილი, მ.მაჭარაშვილი, ნ.ჯაბუა, ნ.სილაგაძე/p /emp align=p align=30 /tdcentertd valign=p

შპს მერიდიანი

ინგლისური

მერი ბოუენი,ლიზ ჰოკინგი  დ1

Macmillan Publishers LTD

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მესამე კლასი

 

საგანი

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ნ.მაღლაკელიძე,ე.მაღლაკელიძე  ც.ყურაშვილი, ნ.ღონღაძე

შპს მერიდიანი

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ჭელიძე (ქურჩიშვილი)

შპს ინტელექტი

ბუნებისმეტყველება

ლ.მიქიაშვილი, მ.ბლიაძე, რ.ახვლედიანი, დ.კერესელიძე, გ.კვანტალიანი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

მუსიკა

მ.ოთიაშვილი

საერთაშორისო ასოციაცია წყაროსთავლი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

ნ.მაჭარაშვილი, მ.მაჭარაშვილი, ნ.ჯაბუა, ნ.სილაგაძე

შპს მერიდიანი

ინგლისური

მერი ბოუენი,ლიზ ჰოკინგი  დ2

Macmillan Publishers LTD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მეოთხე კლასი

 

საგანი

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ნ.მაღლაკელიძე,ე.მაღლაკელიძე  ც.ყურაშვილი, ნ.ღონღაძე p>

შპს მერიდიანი

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ჭელიძე (ქურჩიშვილი)

შპს ინტელექტი

ბუნებისმეტყველება

ლ.მიქიაშვილი, მ.ბლიაძე, რ.ახვლედიანი, დ.კერესელიძე, გ.კვანტალიანი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

მუსიკა

მ.ოთიაშვილი

საერთაშორისო ასოციაცია წყაროსთავლი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

ნ.მაჭარაშვილი, მ.მაჭარაშვილი, ნ.ჯაბუა, ნ.სილაგაძე

შპს მერიდიანი

სამოქალაქო განათლება და უსაფრთხოება

ნ.ტალახაძე

შპს სიდი-ეკონომიკური განატლებისა და განვითარების ცენტრი

ინგლისური

მერი ბოუენი,ლიზ ჰოკინგი  დ3

Macmillan Publishers LTD

რუსული

ნ. ბარსეგოვა დ2

შპს ოცდამეერთე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 მეხუთე კლასი

 

საგანი

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ნ.მაღლაკელიძე,ე.მაღლაკელიძე  ც.ყურაშვილი, ნ.ღონღაძე

შპს მერიდიანი

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ჭელიძე  (ქურჩიშვილი)

შპს ინტელექტი

ბუნებისმეტყველება

ლ.მიქიაშვილი, მ.ბლიაძე, რ.ახვლედიანი, დ.კერესელიძე, გ.კვანტალიანი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

ჩვენი საქართველო

მ.სურგულაძე, ნ.მინდაძე, ვ.ნეიძე, კ.ხარაძე, ლ.ბერაია, თ.გეგეშიძე, ნ.მამალაძე, მ.ქურთუბაძე, თ.შალვაშვილი და სხვები

შპს ლოგოს პრესი

მუსიკა

მ.ოთიაშვილი

საერთაშორისო ასოციაცია წყაროსთავლი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

ნ.მაჭარაშვილი, მ.მაჭარაშვილი, ნ.ჯაბუა, ნ.სილაგაძე

შპს მერიდიანი

ისტ

ნ.ჯამასპიშვილი

შპს დიოგენე

ინგლისური

მერი ბოუენი,ლიზ ჰოკინგი   დ4

Macmillan Publishers LTD

რუსული

ნ.ბარსეგოვა დ3

შპს ოცდამეერთე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 მეექვსე კლასი

საგანი

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ნ.მაღლაკელიძე,ე.მაღლაკელიძე  ც.ყურაშვილი, ნ.ღონღაძე

შპს მერიდიანი

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ჭელიძე  (ქურჩიშვილი)

შპს ინტელექტი

ბუნებისმეტყველება

ლ.მიქიაშვილი, მ.ბლიაძე, რ.ახვლედიანი, დ.კერესელიძე, გ.კვანტალიანი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

ჩვენი საქართველო

მ.სურგულაძე, ნ.მინდაძე, ვ.ნეიძე, კ.ხარაძე, ლ.ბერაია, თ.გეგეშიძე, ნ.მამალაძე, მ.ქურთუბაძე, თ.შალვაშვილი და სხვები

შპს ლოგოს პრესი

მუსიკა

მ.ოთიაშვილი

საერთაშორისო ასოციაცია წყაროსთავლი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

მ.მაჭარაშვილი

შპს მერიდიანი

ისტ

ნ.ჯამასპიშვილი

შპს დიოგენე

ინგლისური

მერი ბოუენი,ლიზ ჰოკინგი   დ5

Macmillan Publishers LTD

რუსული

მ.ბარსეგოვა დ 4

შპს ოცდამეერთე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

საბაზო საფეხური

მეშვიდე კლასი

 

საგანი/სახელმძღვანელოს დასახელება

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ვ.როდონაია, ნ.ნაკუდაშვილი ა.არაბული, მ.ხუციშვილი, მ.გიგინეიშვილი, ლ.გრიგოლაშვილი და ლ.დათაშვილი

შპს საგამომცემლო სახლი `სწავლანი`

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი

შპს ,,გამომცემლობა ინტელექტი“

საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები

მ.მაყაშვილი, რ.ქუთელია, ი.გიგიბერია, მ.ბოჭორიშვილი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

გეოგრაფია

ზ.დავითაშვილი, ნ.ელიზბარაშვილი, დ.ფაღავა, ი.გვეტაძე და ნ.ბერუჩაშვილი

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ და შპს ,,გამომცემლობა კლიო“

ისტორია

ლ.ფირცხალავა, გ.სანიკიძე, ლ.გორდეზიანი, ნ.ციხისთავი, გ.კიკნაძე, რ.გაჩეჩილაძე, მ.ლორთქიფანიძე, ნ.ასათიანი, ც.ციკვაიძე, ფ.ლომაშვილი, რ.მეტრეველი, ზ.მიმინოშვილი, გ.ოთხმეზური და ნ. კიღურაძე

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

მუსიკა / „მზის სხივი მუსიკაში“

მ.ოთიაშვილი და ი.მიქაძე

ა(ა)იპ     „წყაროსთავლი“

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება / „ხელოვნება“

ა.კლდიაშვილი, ნ.ღაღანიძე და თ.ჯაყელი

შპს „გამომცემლობა  კლიო“

ინგლისური /

New Inspiration 1

ჯუდი გარტონ-სპრენგერი, ფილიპ პროუსი, ა.რაილი, ჰ. გომ, რ.ბლედინ, ტ.ბოუენ, ს.მაკკიი

Macmillan Education

რუსული /

Русский язык ს II

მ.ლორთქიფანიძე, ი.ჩხეიძე, თ.ჩიმაკაძე

შპს „გამომცემლობა არტანუჯი“

 

 

 


მერვე კლასი

საგანი/სახელმძღვანელოს დასახელება

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ვ.როდონაია, ნ.ნაკუდაშვილი ა.არაბული, მ.ხუციშვილი, მ.გიგინეიშვილი, ლ.გრიგოლაშვილი და ლ.დათაშვილი

შპს საგამომცემლო სახლი `სწავლანი`

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი

შპს ,,გამომცემლობა ინტელექტი“

ბიოლოგია

რ.ახვლედიანი, მ.მაყაშვილი, მ.სულამანიძე, მ.სეხნიაშვილი და მ.ჯალიაშვილი

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ და შპს ,,გამომცემლობა კლიო“

გეოგრაფია

ზ.დავითაშვილი, ნ.ელიზბარაშვილი, დ.ფაღავა, ი.გვეტაძე და ნ.ბერუჩაშვილი

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ და შპს ,,გამომცემლობა კლიო“

ისტორია

ლ.ფირცხალავა, გ.სანიკიძე, ლ.გორდეზიანი, ნ.ციხისთავი, გ.კიკნაძე, რ.გაჩეჩილაძე, მ.ლორთქიფანიძე, ნ.ასათიანი, ც.ციკვაიძე, ფ.ლომაშვილი, რ.მეტრეველი, ზ.მიმინოშვილი, გ.ოთხმეზური და ნ. კიღურაძე

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

მუსიკა / „მზის სხივი მუსიკაში“

მ.ოთიაშვილი და ი.მიქაძე

ა(ა)იპ     „წყაროსთავლი“

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება / „ხელოვნება“

ა.კლდიაშვილი, ნ.ღაღანიძე და თ.ჯაყელი

შპს „გამომცემლობა  კლიო“

ფიზიკა

გ.გედენიძე და ე.ლაზარაშვილი

შპს „გამომცემლობა ინტელექტი“

ქიმია

მ.ვარდიაშვილი

შპს „გამომცემლობა ინტელექტი“

ინგლისური /

New Inspiration 2

ჯუდი გარტონ-სპრენგერი, ფილიპ პროუსი, ა.რაილი, ჰ. გომ, რ.ბლედინ, ტ.ბოუენ, ს.მაკკიი

Macmillan Education

რუსული /

Русский язык ს III

მ.ლორთქიფანიძე, ი.ჩხეიძე, თ.ჩიმაკაძე

შპს „გამომცემლობა არტანუჯი“

სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება

ნ.ტალახაძე

შპს „გამომცემლობა სიდი-ეკონომიკური განათლებისა და განვითარების ცენტრი

 


მეცხრე კლასი

 

 

საგანი/სახელმძღვანელოს დასახელება

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ვ.როდონაია, ნ.ნაკუდაშვილი ა.არაბული, მ.ხუციშვილი, მ.გიგინეიშვილი, ლ.გრიგოლაშვილი და ლ.დათაშვილი

შპს საგამომცემლო სახლი `სწავლანი`

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი

შპს ,,გამომცემლობა ინტელექტი“

ბიოლოგია

რ.ახვლედიანი, მ.მაყაშვილი, მ.სულამანიძე, მ.სეხნიაშვილი და მ.ჯალიაშვილი

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ და შპს ,,გამომცემლობა კლიო“

გეოგრაფია /

„საქართველოს გეოგრაფია“

ზ.დავითაშვილი, ნ.ელიზბარაშვილი, დ.ფაღავა, ი.გვეტაძე და ნ.ბერუჩაშვილი

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ და შპს ,,გამომცემლობა კლიო“

ისტორია / „საქართველოს ისტორია“

ლ.ფირცხალავა, გ.სანიკიძე, ლ.გორდეზიანი, ნ.ციხისთავი, გ.კიკნაძე, რ.გაჩეჩილაძე, მ.ლორთქიფანიძე, ნ.ასათიანი, ც.ციკვაიძე, ფ.ლომაშვილი, რ.მეტრეველი, ზ.მიმინოშვილი, გ.ოთხმეზური და ნ. კიღურაძე

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

სამოქალაქო განათლება

ნ.ტალახაძე, თ.ქალდანი, თ.ბრეგვაძე და ი.პეტრიაშვილი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი და და შპს „გამომცემლობა სიდი-ეკონომიკური განატლებისა და განვითარების ცენტრი

მუსიკა / „მზის სხივი მუსიკაში“

მ.ოთიაშვილი და ი.მიქაძე

ა(ა)იპ     „წყაროსთავლი“

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება / „ხელოვნება“

ა.კლდიაშვილი, ნ.ღაღანიძე და თ.ჯაყელი

შპს „გამომცემლობა  კლიო“

ფიზიკა

გ.გედენიძე და ე.ლაზარაშვილი

შპს „გამომცემლობა ინტელექტი“

ქიმია

მ.ვარდიაშვილი

შპს „გამომცემლობა ინტელექტი“

ინგლისური /

New Inspiration 3

ჯუდი გარტონ-სპრენგერი, ფილიპ პროუსი, ა.რაილი, ჰ. გომ, რ.ბლედინ, ტ.ბოუენ, ს.მაკკიი

Macmillan Education

რუსული /

Русский язык - ს IV

მ.ლორთქიფანიძე, ი.ჩხეიძე, თ.ჩიმაკაძე

შპს „გამომცემლობა არტანუჯი“

 

 


საშუალო საფეხური

მეათე და მეთერთმეტე კლასი

 

საგანი/სახელმძღვანელოს დასახელება

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ვ.როდონაია, ნ.ნაკუდაშვილი ა.არაბული, მ.ხუციშვილი, მ.გიგინეიშვილი, ლ.გრიგოლაშვილი და ლ.დათაშვილი

შპს საგამომცემლო სახლი `სწავლანი`

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი

შპს ,,გამომცემლობა ინტელექტი“

ბიოლოგია

რ.ახვლედიანი, მ.მაყაშვილი, მ.სულამანიძე, მ.სეხნიაშვილი და მ.ჯალიაშვილი

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ და შპს ,,გამომცემლობა კლიო“

გეოგრაფია /

„მსოფლიოს გეოგრაფია“

ზ.დავითაშვილი, ნ.ელიზბარაშვილი, დ.ფაღავა, ი.გვეტაძე და ნ.ბერუჩაშვილი

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ და შპს ,,გამომცემლობა კლიო“

ისტორია

ლ.ფირცხალავა, გ.სანიკიძე, ლ.გორდეზიანი, ნ.ციხისთავი, გ.კიკნაძე, რ.გაჩეჩილაძე, მ.ლორთქიფანიძე, ნ.ასათიანი, ც.ციკვაიძე, ფ.ლომაშვილი, რ.მეტრეველი, ზ.მიმინოშვილი, გ.ოთხმეზური და ნ. კიღურაძე

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

სამოქალაქო განათლება

ნ.ტალახაძე, თ.ქალდანი, თ.ბრეგვაძე და ი.პეტრიაშვილი

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი და და შპს „გამომცემლობა სიდი-ეკონომიკური განატლებისა და განვითარების ცენტრი

ფიზიკა

გ.გედენიძე და ე.ლაზარაშვილი

შპს „გამომცემლობა ინტელექტი“

ქიმია

მ.ვარდიაშვილი

შპს „გამომცემლობა ინტელექტი“

ინგლისური /

Gateway B1

ანა კოული, დევიდ სპენსერი, ანი კორნფორდ

Macmillan Education

რუსული /

Русский язык -   ს V

მ.ლორთქიფანიძე, ი.ჩხეიძე, თ.ჩიმაკაძე

შპს „გამომცემლობა არტანუჯი“



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

საგანი/სახელმძღვანელოს დასახელება

სახელმძღვანელოს ავტორ(ებ)ი

გამომცემლობა

ქართული ენა და ლიტერატურა

ვ.როდონაია, ნ.ნაკუდაშვილი ა.არაბული, მ.ხუციშვილი, მ.გიგინეიშვილი, ლ.გრიგოლაშვილი და ლ.დათაშვილი

შპს საგამომცემლო სახლი `სწავლანი`

მათემატიკა

გ.გოგიშვილი,   თ.ვეფხვაძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი

შპს ,,გამომცემლობა ინტელექტი“

ბიოლოგია

რ.ახვლედიანი, მ.მაყაშვილი, მ.სულამანიძე, მ.სეხნიაშვილი და მ.ჯალიაშვილი

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ და შპს ,,გამომცემლობა კლიო“

გეოგრაფია /

„გლობალური გეოგრაფია“

ზ.დავითაშვილი, ნ.ელიზბარაშვილი, დ.ფაღავა და ი.ეცეტაძე

შპს ,,გამომცემლობა მერიდიანი“ ; შპს ,,გამომცემლობა კლიო“;

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

ისტორია

ლ.ფირცხალავა, გ.სანიკიძე, ლ.გორდეზიანი, ნ.ციხისთავი, გ.კიკნაძე, რ.გაჩეჩილაძე, მ.ლორთქიფანიძე, ნ.ასათიანი, ც.ციკვაიძე, ფ.ლომაშვილი, რ.მეტრეველი, ზ.მიმინოშვილი, გ.ოთხმეზური და ნ. კიღურაძე

შპს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა-ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი

ფიზიკა

გ.გედენიძე და ე.ლაზარაშვილი

შპს „გამომცემლობა ინტელექტი“

ქიმია

მ.ვარდიაშვილი

შპს „გამომცემლობა ინტელექტი“

ინგლისური /

Gateway B1

ანა კოული, დევიდ სპენსერი, ანი კორნფორდ

Macmillan Education

რუსული /

Русский язык -   ს VI

მ.ლორთქიფანიძე, ი.ჩხეიძე, თ.ჩიმაკაძე

შპს „გამომცემლობა არტანუჯი“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაყრდნობით შემუშავებული ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის

 

ინკლუზიური განათლება გულისხმობს ყველა ტიპის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებების მოსწავლეების მაქსიმალურად ჩართვას სასწავლო პროცესში.

ინკლუზიური განათლების საგიმნაზიო პოლიტიკის საფუძველს წარმოადგენს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები, რომლის მიხედვითაც სახელმწიფო აძლევს თითოეულ მოსწავლეს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული უნარ-ჩვევების შეთვისების თანაბარ შესაძლებლობას.

ინკლუზიური განათლების საგიმნაზიო პოლიტიკა გადაისინჯება და საჭიროებისამებრ შესწორდება ყოველწლიურად. ასევე შესაძლებელია სასწავლო წლის განმავლობაში აღმოჩენილი ხარვეზების შესწორებაც.

გიმნაზია ყველა შესაძლო ზომით ხელს უწყობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის გიმნაზიაში სწავლების ხელმისაწვდომობას. შექმნილია შესაბამისი ფიზიკური გარემო, მოდიფიცირებული სასწავლო პროგრამები, სწავლების მეთოდები, რომლებიც ხორციელდება კვალიფიციური კადრების მიერ.

გიმნაზია ხელს უწყობს პედაგოგების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესს, რომელიც მიმართულია ახალი მეთოდებით სწავლებაზე, რაც აადვილებს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის მაქსიმალურ ჩართვას სასწავლო პროცესში.

გიმნაზიის დირექცია სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის მშობლისაგან წინასწარ ითხოვს ყველა ინფორმაციას რაც ეხება მოსწავლეს, რათა სასწავლო პროცესის დროს მოხდეს მოსწავლის საჭიროებების გათვალისწინება.  მშობელმა, ექიმის დასკვნასთან ერთად უნდა წარმოადგინოს სპეციალისტის მიერ განსაზღვრული ბავშვის ფიზიკური და გონებრივი მდგომარეობის ამსახველი დოკუმენტი, მისი ინდივიდუალური შესაძლებლობების ჩამონათვალი და რეკომენდაციები საჭირო სასწავლო გარემოს მოსაწყობად. თუ ასეთი მოსწავლე გადმოდის სხვა სკოლიდან აუცილებელია სკოლამ  გამოგზავნოს შეფასების ფურცელი და სრული ინფორმაცია მოსწავლის მდგომარეობის შესახებ. აგრეთვე ინდივიდუალური სასწავო გეგმა, რათა მისი გათვალისწინებით მოხდეს ახალი ისგ-ის შედგენა.

სასწავლო წლის დაწყებიდან ერთი თვის  განმავლობაში გიმნაზია განსაზღვრავს იმ  მოსწავლეთა სიას, რომლებიც ინდივიდუალური ან მოდიფიცირებული სასწავლო გეგმით საჭიროებენ სწავლას. სსსმ მოსწავლეთა გამოვლენიდან ერთი თვის შემდეგ, გიმნაზია უზრუნველყოფს  მათი შესაძლებლობების  სიღრმისეულ შეფასებას. შეფასებას ატარებენ კლასის დამრიგებელი, და საგნის მასწავლებლები მოსწავლის მშობელთან ერთად. მოსწავლის შესაძლებლობების შეფასების საფუძველზე, გიმნაზია შეიმუშავებს ყოველი მოსწავლისათვის შსაბამის სასაწავლო გეგმას.

ისგ/მსგ ეყრდნობა ეროვნულ სასწავლო გეგმას და ითვალისწინებს მოსწავლის ყველა დამატებით აქტივობას, რომელიც აუცილებელია გეგმით გათვალისწინებული  მიზნების მისაღწევად. ისგ/მსგ მასწავლებლებისა და მშობელთა აქტიური მონაწილეობით დგება წინასწარი დაკვირვებებისა თუ შეფასებების საფუძველზე და ითვალისწინებს სრულ ინფორმაციას ბავშვის ქცევითი, კომუნიკაციური ჩვევების, შესაძლებლობებისა და მისთვის საჭირო მომსახურების შესახებ.

პასუხისმგებელნი სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის სწავლებასთან დაკავშირებით არიან  კლასის დამრიგებელი, საგნის მასწავლებლები და მშობელი. სასწავლო წლის დაწყებიდან ერთი თვის თავზე  გიმნაზიაში დგება ისგ/მსგ-ს განხორციელებაზე პასუხისმგებელ პირთა შეხვედრების გრაფიკი. შეხვედრები ტარდება სემესტრის განმავლობაში ორჯერ. შეხვედრაზე მსჯელობენ მოსწავლის განათლების მიმდინარე პროცესზე და აანალიზებენ მის მიერ მიღწეულ შედეგებს. ერთობლივად განიხილება, ფასდება და იგეგმება მოსწავლის სწავლა-სწავლების საკითხები. საჭიროების შემთხვევაში ხდება სპეციალისტების მოწვევა.

სასწავლო წლის დაწყებიდან ორი თვის შემდეგ  გიმნაზიაში გამზადებულია სსსმ მოსწავლისათვის  შედგენილი ისგ/მსგ სადაც, გარდა მოსწავლისათვის ინდივიდუალურად განსაზღვრული სასწავლო მიზნებისა და მიზნის მისაღწევი ვადებისა, განსაზღვრულია შემდეგი:

  • მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი და/ან ინდივიდუალური მეცადინეობები, მეცადინეობის დრო, ადგილი და ხანგრძლივობა;
  • დამატებითი და/ან ინდივიდუალურ მეცადინეობებზე პასუხისმგებელი პირი;
  • მოსწავლისათვის დამატებითი დამხმარე პერსონალის (სანიტარი, ძიძა) საჭიროება;
  • მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი ტექნიკური რესურსი;
  • მოსწავლისათვის საჭირო დამატებითი საგანმანათლებლო მასალა და მასალის უზრუნველყოფაზე  პასუხისმგებელი პირი.

 

სასწავლო წლის განმავლობაში გიმნაზია აწარმოებს ისგ/მსგ-ის შესრულების მონიტორინგს. ხდება გეგმის პერიოდული განახლება, გეგმის შესრულების მონიტორინგის შედეგად გამოვლენილი ახალი საჭიროებების გათვალისწინებით.

სსსმ მოსწავლის აკადემიური მოსწრების შეფასება ხდება იმავე პრინციპით, რომლითაც ხდება სხვა მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების შეფასება. როდესაც მოსწავლისათვის შექმნილია მსგ, ფასდება მოსწავლის მიერ მსგ-ით განსაზღვრული მიზნების მიღწევის დონე. მოსწავლე, რომელიც წარმატებით სძლევს ისგ/მსგ-ს, ფასდება მაღალი ქულით.

სსსმ მოსწავლეების მიერ გაცდენილი საათები საპატიოდ ჩაითვლება, თუ ეს გამოწვეულია ავადმყოფობით. მშობლის ან მეურვის უუნარობით, მოკლევადიანი მოგზაურობით,  ახლო ნათესავის გარდაცვალებით. თუ გაკვეთილების გაცდენა აღემატება ორ თვეს, გიმნაზია სსსმ მოსწავლის საგანმანათლებლო მომსახურებას უზრუნველყოფს სახლის ან საავადმყოფოს პირობებში. ამ შემთხვევაში მოსწავლე ირიცხება გიმნაზიაში, მაგრამ არ ესწრება გაკვეთილებს. გიმნაზია უდგენს მას სწავლების სპეციალურ გეგმას, ასევე განრიგს, რომლის მიხედვითაც საგნის მასწავლებლები და კლასის დამრიგებელი განახორციელებენ სსსმ მოსწავლესთან ვიზიტებს.

გიმნაზია სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთათვის ადგენს მათ შესაძლებლობებზე მორგებულ მეცადინეობების განრიგს.

წლის ბოლოს კლასის დამრიგებელი გიმნაზიის ადმინისტრაციას წარუდგენს  მოსწავლის პორტფოლიოს.

 


მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასების წესები

 

  • გაცდენილი შემაჯამებელი დავალებების აღდგენის ვადები და პირობები;
  • საშემოდგომო გამოცდების ჩატარების პირობები;
  • მინიმალური ბარიერი, რომელიც მოეთხოვება მოსწავლეს იმისათვის, რომ კლასიდან კლასში გადავიდეს;
  • მინიმალური ბარიერი, რომლის გადალახვაც მოეთხოვება მოსწავლეს იმისათვის, რომ საგანი დაძლეულად ჩაეთვალოს;
  • სასწავლო წლის დამამთავრებელი გამოცდების განსაზღვრა;
  • გიმნაზიის სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული დამატებითი სავალდებულო საგნების შეფასების პრინციპები;

გიმნაზიაში მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების შეფასება არის ხშირი და  მრავალმხრივი. ფასდება  არა მარტო  ინფორმაციის ფლობა, არამედ შეძენილი უნარ-ჩვევები, აზროვნების დემონსტრირების ფორმები და სხვა. საგნის ნიშანი გამოხატავს მოსწავლის აკადემიურ  მოსწრებასა და სასწავლო აქტივობას. გიმნაზიაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასება: განმავითარებელი და განმსაზღვრელი.

I-IV  კლასებში  მოსწავლეთა შეფასება  ხდება წერითი და ზეპირი კომენტარებით. ამ კლასებში სემესტრისა და სასწავლო წლის ბოლოს კლასის დამრიგებელი საკუთარი და სხვა მასწავლებლებისაგან მიღებული ინფორმაციის საფუძველზე საგნების მიხედვით წერს მოკლე შემაჯამებელ წერილობით შეფასებებს და მოსწავლის დახასიათებას. აღნიშნავს მის წარმატებებს და მიუთითებს, რაში სჭირდება გავარჯიშება საკუთარი შესაძლებლობების უკეთ გამოსავლენად.  აღნიშნულ კლასებში ვხელმძღვანელობთ შეფასების იმ პრინციპებით,  რომელიც ეროვნულ სასწავლო გეგმაშია წარმოდგენილი.

V-XI კლასებში მოსწავლეთა აკადემიური შეფასების სისტემა ეფუძნება 10 ქულიან სისტემას.

საგანში სპორტი მოსწავლე დაწყებით, საბაზო და საშუალო საფეხურზე ფასდება შემდეგი პრინციპით: ჩაეთვალა, არ ჩაეთვალა.

მოსწავლეები საღვთო სჯულსა და ძველ ქართულში ფასდებიან ჩათვლის სისტემით.

 

 

ოფიციალური სტატუსი აქვს შემდეგ ნიშნებს:

  • საგნის მიმდინარე და შემაჯამებელი ნიშნები;
  • საგნის სემესტრული ნიშანი;
  • საგნის წლიური ნიშანი;
  • სასწავლო წლის დამამთავრებელი გამოცდის ნიშანი; V-XI კლ.)
  • საერთო წლიური ნიშანი;
  • საშემოდგომო გამოცდის ნიშანი;
  • საფეხურის საერთო ნიშანი.

სემესტრის მანძილზე მოსწავლეები ფასდებიან სამი კომპონენტის მიხედ  1. საშინაო დავალება; 2. საკლასო დავალება; 3. შემაჯამებელი დავალება. სამივე კომპონენტს ერთნაირი წონა აქვს.

საშინაო და საკლასო დავალებების კომპონენტებში გამოიყენება როგორც განმსაზღვრელი, ისე განმავითარებელი შეფასება. განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ნიშანი.

შემაჯამებელი დავალების კომპონენტში  გამოიყენება განმსაზღვრელი შეფასება.

გაცდენილი შემაჯამებელი დავალებების აღდგენა ხდება ინდივიდუალურად ან  ჯგუფური გრაფიკის მიხედვით, რომელიც შემუშავებულია გიმნაზიის ადმინისტრაციის მიერ.  აღდგენითი  სამუშაო სავალდებულოა შესრულდეს არა უგვიანეს  ერთი კვირისა სემესტრის დასრულებამდე.

ჯგუფური გრაფიკი:

პირველი სემესტრი

17  დეკემბერი - ქართული;

17  დეკემბერი - მათემატიკა;

18  დეკემბერი - უცხო ენები;

19 დეკემბერი - საბუნებისმეტყველო საგნები;

20 დეკემბერი - ისტორია სა საზოგადოებრივი მეცნიერებები;

21 დეკემბერი - სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება,  მუსიკა.

 

მეორე სამესტრი

3  ივნისი  -  ქართული;

4  ივნისი  -  მათემატიკა;

4  ივნისი  -  უცხო ენები;

5  ივნისი  -  საბ/p მერი ბოუენი,ლიზ ჰოკინგი248td width=ა.კლდიაშვილი, ნ.ღაღანიძე და თ.ჯაყელიpp უნებისმეტყველო საგნები;

6  ივნისი  -  ისტორია და საზოგადოებრივი მეცნიერებები;

7 trp/pისტ/p/td/p/pV-XI კლასებში მოსწავლეთა აკადემიური შეფასების სისტემა ეფუძნება 10 ქულიან სისტემას.li ივნისი  -  სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება,  მუსიკა.

 

საგნის სემესტრული ნიშნის გამოთვლა ხდება ესგ-ს მიხედვით.

საგნის წლიური ნიშანი გამოითვლება სემესტრული ნიშნებისა და წლიური გამოცდის ნიშნის გათვალისწინებით.

საერთო წლიური და საფეხურის ნიშნის გამოყვანაც ხდება ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით.

  • საგანი დაძლეულად ჩაითვლება, თუ მოსწავლეს კონკრეტულ საგანში წლიური  ქულა აქვს 5 დამრგვალებით;
  • კლასი დაძლეულად ჩაითვლება, თუ მოსწავლეს თითოეული საგნის წლიური ქულა აქვს 5 დამრგვალებით;

 

გაცდენილი  საათების  საკითხი განისაზღვრა ესგ-ს მიხედვით:

1. თუ საბაზო/საშუალო საფეხურის მოსწავლემ სემესტრის განმავლობაში გააცდინა კონკრეტული საგნისთვის ერთი სასწავლო წლის მანძილზე დათმობილი საათების 1/4 და მეტი, მაგრამ 1/2-ზე ნაკლები, მისი საგნის სემესტრულ ქულას დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს მიღებული შეფასება, მას მიეცემა საშუალება, გავიდეს სკოლის მიერ ორგანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე.

2. თუ საშუალო საფეხურის მოსწავლემ გააცდინა ერთი სემესტრის მანძილზე კონკრეტული საგნისთვის გათვალისწინებული საათების 1/2 და მეტი, იგი ამ საგანში არ იღებს საგნის სემესტრულ ქულას. ამ შემთხვევაში მოსწავლე ფასდება არსებული კანონმდებლობის შესაბამისად.

3. საბაზო საფეხურის მოსწავლის მიერ ერთი სემესტრის მანძილზე კონკრეტული საგნისთვის გათვალისწინებული საათების 1/2 და მეტის გაცდენის შემთხვევაში, მოსწავლეთა შეფასება მოხდება კონკრეტულ საგანში/საგნებში დანიშნული სემესტრული გამოცდის მიხედვით.

I-IV კლასებში მოსწავლის მიერ გაცდენების გამო გამოტოვებული მასალის აღდგენა- ჩაბარება ხდება, მოსწავლის გიმნაზიაში გამოცხადებისთანავე. მასწავლებელი უტარებს კონსულტაციას და უნიშნავს დავალებებს, განსაზღვრავს დავალების  შემოწმების ვადას.

გიმნაზიაში ტარდება შემდეგი ტიპის გამოცდები:

  • სემესტრული გამოცდა (საჭიროების შემთხვევაში);
  • წლიური (სასწავლო წლის დამამთავრებელი) გამოცდა;
  • საშემოდგომო გამოცდა.

გიმნაზიის ერთი საფეხურიდან მომდევნო საფეხურზე გადასვლისას, აგრეთვე მეოთხე კლასიდან და ზემოთ მოსწავლე აბარებს სასწავლო წლის დამამთავრებელ გამოცდას.  IVკლასში  გამოცდაზე შეფასდება კეთდება ჩაეთვალა/არ ჩაეთვალა პრინციპით.  არ ჩათვლის შემთხვევაში მოსწავლეს ენიშნება საშემოდგომო გამოცდა.

V კლასიდან XI კლასის ჩათვლით, თითოეულ საგანში  გამოცდა ფასდება მაქსიმალური 10 ქულით.

V  კლასიდან XI კლასის ჩათვლით გამოცდის წარმატებით ჩასაბარებლად მოსწავლეს მოეთხოვება  თითოეულ საგანში არანაკლებ 5 ქულის მიღება.

საშემოდგომო გამოცდა ინიშნება:

  • თუ მოსწავლემ ვერ ჩააბარა სასწავლო წლის დამამთავრებელი გამოცდა წარმატებით;
  • თუ მოსწავლემ სასწავლო წლის ბოლოს, ვერ გადალახა კონკრეტულ საგანში გიმნაზიის მიერ განსაზღვრული ბარიერი (5 ქულა); ორი და მეტი საგნის ვერ დაძლევის შემთხვევაში მოსწავლე გაირიცხება გიმნაზიიდან.
  • თუ მოსწავლე ავადმყოფობის ან სხვა საპატიო მიზეზის გამო ვერ გამოცხადდა სასწავლო წლის დამამთავრებელ გამოცდაზე;

ზემოთ აღნიშნულ  სამივე შემთხვევებში, მოსწავლე საგნის/საგნების წლიურ შეფასებას იღებს საშემოდგომო გამოცდის საფუძველზე (ან საშემოდგომო გამოცდის ნიშანი ხდება საგნის წლიური ნიშანი).

საშემოდგომო გამოცდის ჩაუბარებლობის შემთხვევაში მოსწავლე რჩება კლასში სასწავლო პროგრამის ხელახლა გასავლელად.გამოცდაზე შეფასება ხდება 10 ქულიანი სისტემით. წარმატებით ჩასაბარებლად საჭიროა იმდენი  ქულის დაგროვება რამდენი ქულითაც არის განსაზღვრული საგნის დაძლევის მინიმალური  ბარიერი (5 ქულა).

საშემოდგომო  გამოცდამდე მოსწავლეებს ენიშნებათ კონსულტაციები საგამოცდო საგანში/საგნებში, საშემოდგომო გამოცდები ტარდება 1 სექტემბრიდან 10 სექტემბრის ჩათვლით.

დამატებით განისაზღვრა შეფასებასთან დაკავშირებული შემდეგი საკითხები:

  • IV კლასის დასრულებისას მოსწავლეები ჩააბარებენ გამოცდას შემდეგ საგნებში: ქართული, მათემატიკა. (შეფასება ჩათვლა)
  • V კლასის დასრულებისას  მოსწავლეები ჩააბარებენ გამოცდას შემდეგ საგნებში: ქართული, მათემატიკა, ინგლისური ენა.
  • დაწყებითი საფეხურის დასრულებისა და საბაზო საფეხურზე ჩასარიცხი გამოცდები დაინიშნოს შემდეგ საგნებში: ქართული, მათემატიკა,  ინგლისური ენა. ძველი ქართული -შეფასება ჩათვლა.
  • დაწყებითი საფეხური დაძლეულად ჩაითვლება, თუ მოსწავლეს საერთო საფეხურის ნიშანი (დამრგვალების შემდეგ) ექნება არანაკლებ 5-ისა, რაც აძლევს მას საბაზო საფეხურზე სწავლის გაგრძელების უფლებას.
  • VII და VIII კლასების დასრულებისას  მოსწავლეები ჩააბარებენ გამოცდას შემდეგ საგნებში: ქართული, მათემატიკა, ინგლისური ენა. მეოთხე საგანი იქნება არჩევითი. მოსწავლეები  მეორე სემესტრის დასაწყისში თავად აირჩევენ საგამოცდო საგანს.
  • საბაზო საფეხურის დასრულებისა და საშუალო საფეხურზე ჩასარიცხი გამოცდები დაინიშნოს შემდეგ საგნებში: ქართული, ძველი ქართული (შეფასება ჩათვლა), მათემატიკა, ისტორია, ინგლისური ენა.
  • საბაზო საფეხური დაძლეულად ჩაითვლება, თუ მოსწავლეს საერთო საფეხურის ნიშანი (დამრგვალების შემდეგ) იქნება არანაკლებ  6-ისა, რაც აძლევს მას საშუალო საფეხურზე სწავლის გაგრძელების უფლებას.
  • X კლასის დასრულებისას მოსწავლეები ჩააბარებენ გამოცდებს შემდეგ საგნებში: ქართული, მათემატიკა, ინგლისური ენა, ფიზიკა, ქიმია
  • XI კლასის დასრულებისას მოსწავლეები ჩააბარებენ გამოცდებს იმ საგნებში, რომელბშიც ესგ-ს მიხედვით ბარდება ატესტატის ასაღებად.

 

შეფასების მაღალი დონე (ქულები 9 და 10) გულისხმობს სასწავლო წლის ან საფეხურის წარჩინებით დამთავრებას.  წარჩინებული მოსწავლეების წახალისების წესს განსაზღვრავს გიმნაზიის ადმინისტრაცია.

სადამრიგებლო პროგრამა

გიმნაზიაში ყველა კლასს ჰყავს თავისი დამრიგებელი.

 

დამრიგებელის მოვალეობებია:

  • გააცნოს მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს მათი უფლებები და მოვალეობები (გიმნაზიის შინაგანაწესი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი და საგიმნაზიო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები);
  • ხელი შეუწყოს სადამრიგებლო კლასში მოსწავლეების ეკლესიურ აღზრდას, ზნეობრივი ნორმებისა და გიმნაზიის შინაგანაწესით დადგენილი წესების დაცვას;
  • შეადგინოს სამუშაო გეგმა სასწავლო წლის დასაწყისში და რეგულარულად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი (დაწყებით და საბაზო საფეხურზე);
  • ყოველი სემესტრის ბოლოს წარადგინოს ანგარიში პედაგოგიურ საბჭოს სხდომაზე;
  • დაეხმაროს სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეებს აკადემიური თუ საგიმნაზიო გარემოში წამოჭრილი სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში;
  • დაეხმაროს მოსწავლეს აკადემიური თუ სხვა პრობლემის გადაჭრაში;
  • სადამრიგებლო კლასში არსებული პრობლემები სისტემატურად გააცნოს გიმნაზიის დირექტორსა და მოძღვარს;
  • იკისროს შუამავლობა გიმნაზიის მოძღვრის დახმარებით მოსწავლეს, მშობელსა და მასწავლებელს შორის პრობლემის წარმოქმნის შემთხვევაში;
  • სისტემატურად მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ;
  • აცნობოს მშობელს მდგომარეობა ბავშვის აკადემიურ მოსწრების შესახებ მხოლოდ საგნის მასწავლებლის მიერ მიწოდებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით;
  • ესაუბროს მშობლებს შვილის აკადემიურ მოსწრებასა და ყოფაქცევაზე მხოლოდ ინდივიდუალური შეხვედრების დროს;
  • მოიწვიოს მშობელთა კრება მინიმუმ თვეში ერთხელ და გააფორმოს კრების ოქმი;
  • აწარმოოს სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება და მოსწავლეთა დასწრების შესახებ ყოველთვიურად მიაწოდოს ინფორმაცია გიმნაზიის ადმინისტრაციას;
  • მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შემთხვევაში დაადგინოს გაცდენის მიზეზი;
  • სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლესა და მის მშობელს მიაწოდოს ინფორმაცია მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შედეგად გამოწვეულ სავარაუდო შედეგებზე;
  • მოსწავლეებთან ერთად შეიმუშაოს  ქცევის წესები და მოითხოვოს მოსწავლეთაგან მათი, ასევე გიმნაზიის შინაგანაწესით გათვალისწინებული მოსწავლეთა უფლება-მოვალეობების დაცვა;
  • ყოველდღე დაესწროს სადამრიგებლო კლასის ყველა  გაკვეთილს და აწარმოოს მოსწავლის დღიური; თუ მისი საათობრივი დატვირთვა არის 10 საათი და მეტი კვირის განმავლობაში დაესწროს სადამრიგებლო კლასში მინიმუმ 3 გაკვეთილს;
  • გააკეთოს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზი მასწავლებლებისაგან და გიმნაზიის მოძღვრისაგან მოწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე და დაწეროს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათება. გიმნაზია ვალდებულია დაიცვას შედგენილი ანალიზის კონფედენციალურობა;
  • ყოველი სემესტრის/სასწავლო წლის ბოლოს სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეთა ნიშნებისა და გაცდენების დროული შეტანა სასკოლო ჟურნალში, შეფასების ფურცელსა და პირად საქმეში;
  • სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მოამზადოს ინფორმაცია  ამ მოსწავლის აკადემიური მიღწევისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ. 

სამუშაო და დასვენების დღეები

 

სასწავლო წლის დასაწყისი 14 სექტემბერი

21 სექტემბერი - ღვთისმშობლის შობის დღე (პარასკევი)

27 სექტემბერი - ჯვართამაღლება  (ხუთშაბათი)

1 ოქტომბერი - საპარლამენტო არჩევნების დღე (ორშაბათი)

30 ოქტომბერი გიმნაზიის დაბადების დღე (სამშაბათი)

23 ნოემბერი -გიორგობა  (პარასკევი)

4 დეკემბერი - ღვთისმშობლის ტაძრად მიყვანების დღე  (სამშაბათი)

29 დეკემბერი-19 იანვარი - საშობაო არდადეგები

15 თებერვალი - მირქმა (პარასკევი)

8 მარტი - ქალთა დღე (პარასკევი)

9 აპრილი - საქართველოს დამოუკიდებლობის აღდგენის დღე (სამშაბათი)

2_12 მაისი  –  saaRdgomo ardadegebi

13 ივნისი - ამაღლება (ხუთშაბათი)

15 ივნისი - 13 სექტემბერი - საზაფხულო არდადეგები

 

სემესტრების ხანგრძლივობა

 

II-XI კლასები

პირველი სემესტრი  - 14  სექტემბერი -28 დეკემბერი - 70 სასწავლო დღე

მეორი სემესტრი  -  21 იანვარი-14 ივნისი _ 94 სასწავლო დღე

 

I კლასი

პირველი სემესტრი  -  14 სექტემბერი -21 დეკემბერი - 65  სასწავლო დღე

მეორი სემესტრი  -  21 იანვარი -31 მაისი _ 84 სასწავლო დღე

 

 

სასწავლო წლის დამამთავრებელი გამოცდები 15 ივნისი-29 ივნისი.

/pliსადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მოამზადოს ინფორმაცია